در چه مواردی از موشن گرافیک استفاده کنیم؟
در دو سه سال گذشته استفاده از موشن گرافیک در صنعت و فناوری و شبکه های اجتماعی بیشتر شده است. چون مردم به راستی قدرت انتقال مفهوم را با استفاده از موشن گرافی درک کردهاند. اما این موشن گرافیک چیست و در چه مواردی قابل استفاده است؟ آیا منم میتونم برای کسب و کار خودم موشن گرافیک تولید کنم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید
تعریفی کوتاه از موشن گرافیک
موشن گرافیک چیست ، انیمیشن است که به آن متن به عنوان جز اصلی اضافه شده است. یک طراحی متحرک از اشیاء است که به خوبی تصاویر، نریشن و متن و حرکت را در هم ادغام کرده و راهی برای ارتباط با بیننده باز میکند. موشن گرافی یک گزینه عالی برای انتقال پیام به مشتری است و در آن ظرافتی نهفته که تماشای آن را لذت بخش میکند. و اصول زیبا شناختی در آن رعایت شده است. از ترکیب رنگ ها و پالت ها که برای اهداف آموزشی استفاده میشود تا جنبههای تشریفاتی که مشاغل جدی به دنبال آن هستند. سرگرم کننده است و قدرت شگفت انگیزی در ترکیب ایده های پیچیده و دادههای سخت مثل آمار و ارقام، نمودار و جدول و سایر موارد دارد.
موارد استفاده از موشن گرافیک:
۱) ترجمه یک مفهوم پیچیده به یک مفهوم ساده
موشن گرافی بهترین گزینه برای توضیح یک ایده است. در بعضی موارد انتقال منظور به مشتری کار سختی است. خصوصا در مورد کسب و کارهای اینترنتی یا نوپا که مشتریان چیزی در مورد آن نمیدانند. هنوز از مفاهیم و دانش فنی که برای پیادهسازی طرح خود استفاده کردهاند، رها نشدهاند و وقتی میخواهند آن را برای کسی توضیح دهند، از اصطلاحات فنی و پیچیده استفاده میکنند. خوب این شاید برای عده کمی که آشنا به این مفاهیم هستند، عالی باشد. شاید اصلا برای چه ساعتی بتوانید کنار هم بشینید و در موردش گپی بزنید ولی برای اکثر مردم که نسبت به آن شناخت و دانشی ندارند، فاجعه است. بنابراین شما به یک ابزار نیاز دارید تا بتوانید دانش فنی و مفاهیم پیچیده ایده و یا کسب و کار خود را به زبان گویا و ساده تبدیل کنید. در غیر این صورت کسی از آن استقبال نخواهد کرد.
۲) تبلیغات و برند سازی
فکر میکنم تاکنون بیشتر مردم به ارزش تولید محتوا ویدئویی پی برده باشند. بیشتر متخصصین بازاریابی در شرکتهای بزرگ و متوسط، استفاده از ویدئو را برای تبلیغات و نشر گسترده ایدههای شخصی یا مربوط به کسب و کار توصیه میکنند. موشن گرافی یک ویدئو کوتاه در حدود یکی دو دقیقه یا کمتر است که در سریعترین زمان ممکن و با استفاده از ساده ترین مفاهیم، از ابزارهای قدرتمندِ تصویر، صدا و متن برای توضیح یک مفهوم استفاده میکند. بیشتر مردم از خواندن متنهای طولانی مقالات و تصاویر تبلیغاتی که ناخواسته در صفحه گوشی یا دسکتاپ شان ظاهر میشود، خستهاند. این ابزارها جذابیت خود را برا اثر اشباع در استفاده از دست دادهاند و کاربران برای آنها ارزش چندانی قائل نیستند. ولی موشن گرافی یک ابزار جدید و جذاب است. ویدئو است و پویانمایی دارد. صدا دارد که در کنار اشیاء متحرک توضیحاتی را میخواند. و از همه مهمتر، انتخاب خود کاربر است و مثل سایر ابزارهای تبلیغاتی ناخواسته و آزار دهنده نیست، بلکه رسمی و برگزیده شده توسط خود کاربر است. توجه به این جنبه از مسئله، در حوزه برندسازی بسیار مهم است.
پس چه طور است که برای معرفی یا به رسمیت شناختن کسب و کار خود یا نشر گسترده یک ایده از موشن گرافیک استفاده کنید
۳) تعریف یک داستان
گفته میشود که هرکس در زندگی یک داستان دارد. و داستان او، زندگی اوست. بعضی از مردم حرفهایی برای گفتن دارند و دوست دارند دانش و اندوختههای عمر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. و خبر خوب اینست که بیشتر مردم این داستانها را دوست دارند. اصلا برای همین است که این قدر فیلم و کارتون ساخته میشود. موشن گرافیک یک گزینه خوب برای تعریف یک داستان است. خصوصا داستانهای موفقیت در زمینههای توسعه فردی، شغلی و تحصیلی که امروزه طرفداران خیلی زیادی دارند. مثلا استادی که میخواهد حاصل یک عمر تحصیل و دانش را در عرض چند دقیقه به دانشآموزان و دانشجویان جوان بگوید یا کارآفرین باتجربهای که در مورد توسعه یک کارگاه صحبت میکند و از ترفندها و مشکلات صحبت میکند. یا جوانی که میخواهد داستان کسب و کار نوپای خود را برای دیگران توضیح دهد. شما چهطور…؟ آیا داستانی برای تعریف کردن دارید…؟ چهطور است با موشن گرافیک پلاسینگ شروع کنید…؟
خیلی از شرکت های بزرگ ساخت موشن گرافی هستند اما چرا پلاسینگ ؟ مجموعه پلاسینگ که زیر مجموعه شرکت پردیس شگفت پارس جنوب است موشن گرافیک را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت ارائه می دهند و این شرکت تجربه بالایی در تبلیغات دارد
جمع بندی:
در این مقاله به بررسی مواردی پرداختیم که در آنها میتوانید از موشن گرافیک حداکثر استفاده را ببرید. اولین مورد استفاده ساده سازی مفاهیم پیچیده و دشوار است. دومین مورد معرفی طرح و ایده خود و همچنین کمک به نشر گسترده و برندسازی است. سومین مورد توصیف یک داستان موفقیت یا تجربه در زمینههای توسعه فردی و شغلی و تحصیلی است.
pshpj
سلام
pshpj
سلام مجدد